Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

Blåbärsskogen...här kommer vi!!!

Av Zelda the dog - 24 juli 2011 20:37

Sagt och gjort...det blev en tur in i dom stora skogarna i Kallhäll idag. Utrustad med en liten hink tänkte jag få ihop några små blåbär, i allafall så jag kan mixa till en smoothie med blåbär och banan till tvsoffan lite senare! Trots hörsägen om att det ska finnas vildsvin i trakterna vågade vi...ja Zelda har säkert ingen tanke på dom, hon vet nog inte om dom. Men jag är (rent ut sagt) skiträdd för att möta en sån i snåren!!! Men...utrustad med modigkepsen trotsade jag "faran" och klampade modigt iväg. Och blåbär finns det, men ack så små vissa är så man får leta upp lite skugga och lyfta på riset så kan man få full pott. Full koll på vart stigen finns var ett måste för att inte tappa bort sig...men den risken är ganska försvinnande liten för SÅ stort ÄR det faktiskt inte ändå, men tillräckligt i allafall kanske.

Zelda gillar blåbär, inte att plocka utan man ska leverera dom rakt i munnen på henne, så det blev ett blåbär till Zelda och ett i hinken...typ! Att rulla sig bland riset var en höjdare tyckte Zelda, vad annars!!! Tur att hon är så mycket svart för annars hade hon sett ut som Pippi's Lilla gubben all over. Nu syns det bara ett litet "kastmärke" i pannan.




Nu när det inte längre finns nån risk att man blåser över räcket eller svettas bort i hettan, så ska jag ta en härligt god mugg   och en   på min svala, sköna balkong med skugga!!! 


Först några bilder från dagens äventyr ses här:

     

"Kastmärket"

 


   

   


Ha en fortsatt skön sommar ute i stugorna   

 
 
Linda & Nova

Linda & Nova

17 augusti 2011 16:15

Jasså hon gillar blåbär lilla fröken :D Här är det hallon som gäller!! De har sina underfundigheter de små söta liven. Ni verkar ha haft en skön sommar. Nova har nog slagit rekord i bad i år ;) Ha det fint!! Kram!

http://runezzazanovaadelle.se

 
Rose-Marie och Zelda

Rose-Marie och Zelda

27 augusti 2011 09:59

Ja här slinker det ner lite av varje...bl.a banan och persika. Det måste man dela med sig av om man inte vill torka upp en pöl nästan lika stor som Oceanen ;-)

Kram till er!

http://aniqe-mistery.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zelda the dog - 10 juni 2012 20:53

Hmrmmmpff!!! Den som uppfann att hundar ska duscha...DEN varelsen skulle jag vilja ta ett allvarligt snack med, för VEM sa NÅGOT om att JAAAAG...ZELDA...skulle bli utsatt för denna traumatiska upplevelse??? Nästa gång SKA jag hinna rulla mig på...

Av Zelda the dog - 27 maj 2012 20:59

Hallå i stugorna och tallarna! Idag var en helt vanlig förunderligt bra dag...tycker jag...har nämligen förärat Mälarens vatten med att doppa min päls i den, hmmm nååååja, doppa o doppa..."morsan" kastade i min pinne som jag bara var tvungen att hä...

Av Zelda the dog - 22 maj 2012 17:37

Jahopp...då satt man här igen, och det har välan inte hänt så mucho..jo, man kanske nu kan säga att sommaren har kommit...men mellan dig och mig, så...tycker jag INTE OM NÄR DET BLIR FÖÖÖR VARMT...jag svettas, jag ooorkar bara inte anstränga mig nåt ...

Av Zelda the dog - 19 maj 2012 08:55

Hej hopp i stugorna!! Här halkar man in på nåt halt och klibbigt...för jag hittade hit efter dessa månader av frånvaro. Long time no see...som dom lärde brukar säga, men jag säger som så att BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG Allting är ju så förbajjat kul ...

Av Zelda the dog - 31 augusti 2011 20:17

HURRA...HURRA...världens bästa ZELDA fyller ju 7 år idag. Och självklart skulle det firas med ett mindre dunder och brak. Dagen var inte bättre än att även världens bästa STELLA förgyllde denna högtid! Nåväl...gräddtårta blev det ju inte och inte ...

Presentation


Zelda's bloggerier.

En blogg med besöksmåste:
www.mynsheentanel.blogspot.com

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards