Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Depression!

Av Zelda the dog - 30 maj 2011 08:42

Hej alla!

Det var ett tag sen nu jag skrev och det har sina orsaker. Har inte mått så bra, och gör det fortfrarande inte, så detta inlägg kanske inte låter så muntert. För många  år sen fick jag diagnosen DEPRESSION och den spökar till och från fortfarande. För det allra mesta känns det bra, men sen kommer dessa perioder då allt rent ut känns bara skit. Ibland finns ingen orsak och ibland dyker det upp nåt som får det att kännas som man är lägre ner än skosulan. Som nu...finns det en orsak till varför, men jag tänker inte gå in på det här. Man tänker på det som är och omedvetet har tankarna på det som också varit glidit in i ditt medvetande...det gör inte saken bättre och sen sitter man där. Ofta oförmögen att klättra uppåt, är det lättare att rasa ett steg längre ner. Hur många gånger har man inte fått höra att "det är bara att rycka upp sig"? Men herregud, hade det varit så lätt så hade jag nog sett till att inte hamna där jag för tillfället är...I promise you!!! Man anstränger sig ibland för att vara glad...du ler...skrattar när du är bland folk...tills du blir ensam igen! Då kommer dessa tankar smygandes på dig...som en parasit som vill äta upp dig inifrån. En del säger att dom också kan känna sig deppiga, men det är ett stort steg från deppighet till deprssion. Men jag klandrar ingen för det...det kan vara svårt att sätta sig in i en situation man kanske inte varit i själv. Det bästa sättet jag kan förklara det på är att lägg till den känslan 100 gånger till, så kanske...eller i dom värsta fallen kanske 500!!! Men idag kan jag hantera den känslan mycket bättre än för många år sen, då jag var sjukskriven. Det är bra och känns även så jäkla bra. Men ensak är jag, nästan intill tårarnas gräns glad för, och det är ZELDA!!! Hade jag inte haft denna underbart, goa och fina hund...ja då vet jag inte vad som hänt...vill och vågar inte tänka på det. MEN...efter regn kommer ju som bekant...SOLSKEN! Och det ser jag fram emot...för jag VET att det kommer!

KRAM till er alla!!!


 
 
Madde

Madde

30 maj 2011 11:29

Har samma diagnos som dig + några till och det finns inget värre än när folk säger att det bara är att rycka upp sig!!! Dom förstår inte alls hur det är. Och visst blir man duktig på att sätta på sig en "glad mask" inför folk. Förstår att du är glad att du har Zelda, djuren gör oss oerhört gott och att man faktiskt måste ut. Saknar det jätte mycket.
Skickar dej stora styrke kramar
Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zelda the dog - 10 juni 2012 20:53

Hmrmmmpff!!! Den som uppfann att hundar ska duscha...DEN varelsen skulle jag vilja ta ett allvarligt snack med, för VEM sa NÅGOT om att JAAAAG...ZELDA...skulle bli utsatt för denna traumatiska upplevelse??? Nästa gång SKA jag hinna rulla mig på...

Av Zelda the dog - 27 maj 2012 20:59

Hallå i stugorna och tallarna! Idag var en helt vanlig förunderligt bra dag...tycker jag...har nämligen förärat Mälarens vatten med att doppa min päls i den, hmmm nååååja, doppa o doppa..."morsan" kastade i min pinne som jag bara var tvungen att hä...

Av Zelda the dog - 22 maj 2012 17:37

Jahopp...då satt man här igen, och det har välan inte hänt så mucho..jo, man kanske nu kan säga att sommaren har kommit...men mellan dig och mig, så...tycker jag INTE OM NÄR DET BLIR FÖÖÖR VARMT...jag svettas, jag ooorkar bara inte anstränga mig nåt ...

Av Zelda the dog - 19 maj 2012 08:55

Hej hopp i stugorna!! Här halkar man in på nåt halt och klibbigt...för jag hittade hit efter dessa månader av frånvaro. Long time no see...som dom lärde brukar säga, men jag säger som så att BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG Allting är ju så förbajjat kul ...

Av Zelda the dog - 31 augusti 2011 20:17

HURRA...HURRA...världens bästa ZELDA fyller ju 7 år idag. Och självklart skulle det firas med ett mindre dunder och brak. Dagen var inte bättre än att även världens bästa STELLA förgyllde denna högtid! Nåväl...gräddtårta blev det ju inte och inte ...

Presentation


Zelda's bloggerier.

En blogg med besöksmåste:
www.mynsheentanel.blogspot.com

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards