Alla inlägg under juni 2011

Av Zelda the dog - 23 juni 2011 17:29

Tisdagen den 21 juni var en sorgens dag. Katten Mozart, alltid kallad Måsse, fick somna in. Min älskade brors katt, som i många år fick bo hos mina föräldrar, fick sluta sina dagar i lugn och ro. Hon hade haft ett otroligt gott liv med mycket kärlek och var inne på sitt 16:e levnads år. Måsse hade stor respekt med sig, en rak höger om det inte passade, så Zelda vågade inte gå in genom dörren när hon satt innanför. Nej, det skulle Måsse bestämma när det var dags att bjudas in. Tänk att en hund på över 30 kilo som har en sån respekt för en katt på ca 5 kilo...det ni! Nu när Måsse gått över på Regnsbågsbron finns det många kamrater där och väntar...Rambo och Raja(schäfrar), Mia och Mimmi (katter) för att nämna några.


MÅSSE...du har lämnat fina tassavtryck i våra hjärtan och du kommer för alltid finnas kvar hos oss    


     

Av Zelda the dog - 16 juni 2011 09:16

Ja nu får det skärpas till sig lite här om denna blogg ska överleva så därför tänker jag visa lite bilder från morgondagens övningar. Dock inga avancerade saker, utan så där lite lugnt och fint. Men först lite om vad vi gjort under tiden och det är....inte mycket!! Det är skönt nu när lite svalare vindar letat sig in över vårt fina land, både Zelda med bihang mår så mycket bättre.Promenaderna dagtid, dom längre alltså, har fått flytta till kvällskvisten för denna hettas skull, vi pallar inte annars (nu har det puttrat klart i bryggarn, så jag tar en liten kaffe/cig paus...kommer snart  )...Så där ja, det satt som en smäck. Inte lätt att ha en något överaktiv kaffetarm som kräver sitt! Nåväl...fällande hundar kan vi skriva lite om...men bara lite för det är inget kul. Stora tussar av hår ramlar av som man nästan kan karda och tvinna till garn och vips så kan man kanske sticka sig en tröja till vintern. Borde bli väldigt varmt och gott till kalla vinterdagar   Man kan dra av tussar och borsten går varm, så nu har Zelda lämnat små visitkort här och var runt Kallhäll    Kommer snart ha en nakenhund (känns det som) ! Idag blir det även hämtning på dagis. Min älskade prinsessa Stella, den goa, härliga och underbara som farmor älskar mer än annat. Tur att du finns du underbara! Lite kort nu då från morgonens spring på ängen:

 Dessa var de första som mötte oss när vi kom ner:

   

Naturligtvis, det hör ju liksom till...ALLTID!:

 

Skönheten!:

 

Det finns stora ytor att springa på:

 

Om det kan ses några svarta tussar så är det bara Zelda som was here:

 


En skön sommar önskar vi alla!

Av Zelda the dog - 4 juni 2011 12:33

PUST i stugorna!

Nu så har den där lampan däruppe skruvat i turbolampan på minst 1000 Watt, men det har väl inte undkommit någon skulle jag tro. En del tycker väl inte man ska gnälla nu när det äntligen har kommit lite värme...men se det gör jag! Mår man inte bra av tropikvärmen (nåja nästan...i allafall inte långt ifrån) så är det var mans rättighet att uttrycka hur man känner. I går på "mitt på dagen promenaden" var vi ner till sjön, vilket jag ångrade. I  allafall på det viset att det från början inte var meningen att utsätta varken Zelda eller mig för den sortens tortyr! Inget vatten hade vi med, då det var tänkt att bara gå en MYCKET kort promme...haha åt mig själv och min sega hjärnfunktion som får kortslutning (ibland får jag väl säga) vid för höga temperaturer. Mina blommiga foppatofflor ville annat vilket jag hade svårt att förstå! Många skuggstopp blev det också för att hämta andan och skona Zelda från att få för mycket skrapsår på tungan. Väl hemma igen blev det kollaps på balkongen för Zelda's del efter en djupdykning i vattenskålen, medan jag lät kaffet rinna dit det skulle. Ja just det...kameran var ju med förståss, tog ett par bilder och tänkte på i vintras när vi var ute på isen och gick. Denna gång blev bilderna tagna från land, vilket kanske är förståeligt.

Först en önskan från mitt barnbarn häromdagen när vi var ute med hundarna:
"Farmor, jag vill att det ska vara snö. Jaså svarade jag. Gillar du vintern? undrade jag. JAAA svarade hon. Sådan farmor sådant barnbarn...eller??


Här gick vi när isen var som tjockast

 

Så här är det idag, bara taget från en annan vinkel

 

Här är en bit bort

 

Ungefär samma ställe men från land

 


Presentation


Zelda's bloggerier.

En blogg med besöksmåste:
www.mynsheentanel.blogspot.com

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards