Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

En underbar helg!

Av Zelda the dog - 23 maj 2011 06:35

Morrn!

Vaknade till ett  smattrande fönsterbleck, regnet öser ner. Det behövs, det är torrt ute i markerna. Så mycket blåbär det kan komma att bli, det ser man när man lufsar i skogen. Men utan regnet så torkar det bort och det vore ju för tråkigt, så jag välkomnar dessa livgivande droppar som bildar små pölar på gångvägarna. Pölar som sen solens strålar speglar sig i, för efter regn kommer ju alltid solsken!

 

Men nu har det blivit måndag...igen! Veckorna går så fort och denna helg var bland det roligaste på länge. Då fick jag nämligen tillbringa fre-lör med världens bästaste Stella som jag är farmor till. Det finns ingen  härligare tjej (naturligtvis) än denna under bara och snart 4-åriga tjej. Man har aldrig tråkigt med henne, man får sig alltid många goa skratt. Hämtade på dagis på fredagen, sen åkte vi och handlade lite fredagsmys   Var ute med hundarna,  läste sagor och bara myste.  På lördagen var det kalas nere i centrum och självklart åkte vi ner. Det fanns både ansiktsmålning, vilket man fick måla själv, och ponnyridning men modet svek den lilla när det väl var dags. Istället var sockervadden mera lockande och inte alls lika läskigt.  Målade några teckningar gjordes också vilket var hur kul som helst. Sen åkte vi hem, packade för lite picknick och tog med hundarna för en tur. Det var underbart skönt och uppskattat av allihopa. Helt enkelt en toppenhelg  

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zelda the dog - 10 juni 2012 20:53

Hmrmmmpff!!! Den som uppfann att hundar ska duscha...DEN varelsen skulle jag vilja ta ett allvarligt snack med, för VEM sa NÅGOT om att JAAAAG...ZELDA...skulle bli utsatt för denna traumatiska upplevelse??? Nästa gång SKA jag hinna rulla mig på...

Av Zelda the dog - 27 maj 2012 20:59

Hallå i stugorna och tallarna! Idag var en helt vanlig förunderligt bra dag...tycker jag...har nämligen förärat Mälarens vatten med att doppa min päls i den, hmmm nååååja, doppa o doppa..."morsan" kastade i min pinne som jag bara var tvungen att hä...

Av Zelda the dog - 22 maj 2012 17:37

Jahopp...då satt man här igen, och det har välan inte hänt så mucho..jo, man kanske nu kan säga att sommaren har kommit...men mellan dig och mig, så...tycker jag INTE OM NÄR DET BLIR FÖÖÖR VARMT...jag svettas, jag ooorkar bara inte anstränga mig nåt ...

Av Zelda the dog - 19 maj 2012 08:55

Hej hopp i stugorna!! Här halkar man in på nåt halt och klibbigt...för jag hittade hit efter dessa månader av frånvaro. Long time no see...som dom lärde brukar säga, men jag säger som så att BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG Allting är ju så förbajjat kul ...

Av Zelda the dog - 31 augusti 2011 20:17

HURRA...HURRA...världens bästa ZELDA fyller ju 7 år idag. Och självklart skulle det firas med ett mindre dunder och brak. Dagen var inte bättre än att även världens bästa STELLA förgyllde denna högtid! Nåväl...gräddtårta blev det ju inte och inte ...

Presentation


Zelda's bloggerier.

En blogg med besöksmåste:
www.mynsheentanel.blogspot.com

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards