Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

NANOOK!

Av Zelda the dog - 20 maj 2011 10:01

Har du sett eller hört, eller har annan information om NANOOK, så SNÄLLA kontakta ägarna till honom. Info finns längre ner i brevet!


 


Nanook försvann från sitt hem strax norr om Åkersberga för ca 8 månader sedan. Polis och och ägare har hela tiden vetat att det var Inger Thaarup (Kennel Star Breed`s) Torö, Nynäshamn som har brutit sig in i rastgården och tagit honom och 2 andra hundar men ej kunnat göra något enligt svensk lagstiftning. De andra hundarna återlämnades samma dag. Händelsen polisanmäldes och ärendet fördes vidare till domstol.

I fredags (13/5-2011) fick ägaren rätten på sin sida och genom beslut i domstolen så skulle de få tillbaka sin hund med omedelbar verkan dock senast idag (16/5-2011) kl 12:00.

Inger Thaarup hälsar genom sin advokat att Nanook av en "händelse" har "försvunnit" idag antingen smitit eller blivit stulen.

Observera att vid rättegången vittnade en annan person som råkat ut för samma sak dvs en hund som köpts från Inger Thaarup hade under märkliga förhållanden också "försvunnit".

Vi är väldigt oroliga för att det hänt Nanook något så Snälla, sprid detta vidare. Är det någon som har sett en 8 årig Australian Shepherd som lyssnar till namnet Nanook så HÖR AV ER!

Låt Nanook komma hem till sin familj där han är högt älskad och saknad.

"Nanook"
Star breed´s Dragon Slayer
Reg,nr skk s59972/2002
Chipnr : 752098101120545

Färg: Black/tan trefärgad
Tecknad som Bernersennen
Lång vit halskrage
Ca 15 cm svans

Om någon vet var Nanook är eller tips om var han kan ha tagit vägen ring:
Ägarna Charlotte Stiernebo/Norbert Luczak 0702-577 948 begin_of_the_skype_highlighting 0702-577 948 end_of_the_skype_highlighting

 
 
Emelie

Emelie

20 maj 2011 14:00

Obehagligt. Hoppas det löser sig för fine Nanook! Hittade hit och har länkat till dig från min blogg också! Läste några av dina tidigare inlägg, trevlig blogg! (Förutom idag då :-( ) Kram Emelie

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

20 maj 2011 23:43

Hej! Usch, vad hemskt! Har svårt att tänka mig känslan om mina hundar skulle stjälas. Hoppas Nanook kommer tillrätta!
Kram
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Ingen bild

Får ej säga det

20 maj 2011 23:50

Du känner inte mig men jag är 11 år och har en hund och tänker på det här varje dag! Hoppas hon/han kommer tillbaka!

 
Ida

Ida

21 maj 2011 11:18

Åh, så hemskt! :'(
Fortsätt att leta. (L)

http://idaolssonholmqvist.bloggplatsen.se

 
Ida

Ida

21 maj 2011 11:19

Eller, ja.. *Hoppas någon hittar honom/henne*

http://idaolssonholmqvist.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zelda the dog - 10 juni 2012 20:53

Hmrmmmpff!!! Den som uppfann att hundar ska duscha...DEN varelsen skulle jag vilja ta ett allvarligt snack med, för VEM sa NÅGOT om att JAAAAG...ZELDA...skulle bli utsatt för denna traumatiska upplevelse??? Nästa gång SKA jag hinna rulla mig på...

Av Zelda the dog - 27 maj 2012 20:59

Hallå i stugorna och tallarna! Idag var en helt vanlig förunderligt bra dag...tycker jag...har nämligen förärat Mälarens vatten med att doppa min päls i den, hmmm nååååja, doppa o doppa..."morsan" kastade i min pinne som jag bara var tvungen att hä...

Av Zelda the dog - 22 maj 2012 17:37

Jahopp...då satt man här igen, och det har välan inte hänt så mucho..jo, man kanske nu kan säga att sommaren har kommit...men mellan dig och mig, så...tycker jag INTE OM NÄR DET BLIR FÖÖÖR VARMT...jag svettas, jag ooorkar bara inte anstränga mig nåt ...

Av Zelda the dog - 19 maj 2012 08:55

Hej hopp i stugorna!! Här halkar man in på nåt halt och klibbigt...för jag hittade hit efter dessa månader av frånvaro. Long time no see...som dom lärde brukar säga, men jag säger som så att BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG Allting är ju så förbajjat kul ...

Av Zelda the dog - 31 augusti 2011 20:17

HURRA...HURRA...världens bästa ZELDA fyller ju 7 år idag. Och självklart skulle det firas med ett mindre dunder och brak. Dagen var inte bättre än att även världens bästa STELLA förgyllde denna högtid! Nåväl...gräddtårta blev det ju inte och inte ...

Presentation


Zelda's bloggerier.

En blogg med besöksmåste:
www.mynsheentanel.blogspot.com

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards